لغو برگزاری کنکور ۹۹
نوشته شده توسط : sevda

لغو کنکور سراسری با توجه به شرایط پیش اومده و شیوع ویروس کرونا درخواست تعداد زیادی از داوطلبای کنکوره که با وجود رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی و افزایش تعداد حوزه های آزمون و حتی بیشتر کردن تعداد روزای برگزاری کنکور سراسری ، باز نگران سلامتی خود و خانوادشون هستن .

 

تا سال های گذشته دغدغه والدین و داوطلبای کنکوری مبحث کنکور سراسری بود ولی الان با وضعیت پیش اومده و جو موجود در جامعه و درگیری با ویروس کرونا دغدغه کنکوری ها شده زمان برگزاری کنکور سراسری ۹۹ .

اما با توجه به شرایط موجود ، گروهی درخواست لغو کنکور سراسری رو دارن و به دنبال راهی برای جایگزینی پذیرش از طریق کنکور هستن . اما آیا اصلا امکان لغو کنکور سراسری وجود داره ؟ یا در صورت لغو کنکور سراسری 99 چه جایگزینی برای پذیرش دانشجو ها وجود داره ؟ پس اگه این سوالات ذهن شما رو هم درگیر کرده تا ادامه این مقاله با ما همراه باشین .

 

 

لغو کنکور سراسری ۹۹

این روز ها موضوع زمان برگزاری کنکور سراسری تو سال کرونایی به یک چالش مهم تبدیل شده و تعویق زمان برگزاری کنکور 99 باعث شده امنیت روانی داوطلبا به خطر بیفته و مدام پیگیر اخبار برای اطلاع از زمان برگزاری کنکور و یا لغو کنکور سراسری باشن .

بعضی از داوطلبا از این وضعیت خسته شدن و معترض هستن و میگن از بس درس خوندیم خسته شدیم و زودتر کنکور رو برگزار کنین و بعضی ها راضی از تعویق زمان برگزاری کنکور . اما این بین داوطلبا و خانواده های زیادی هستن که نگران سلامتیشون هستن و اصرار به لغو کنکور سراسری دارن .

سازمان سنجش هم برای کم کردن دغدغه داوطلبا علاوه بر رعایت کردن تمام دستورالعمل های بهداشتی مثل ضد عفونی کردن فضا و امکانات تجهیزات ، حوزه های برگزاری کنکور سراسری رو زیاد کرده و روز های برگزاری آزمون رو از 3 روز به 4 روز افزایش داده است . اما با شروع پیک دوم بیماری و انتشار سریع این ویروس باز هم خیلیا نگران حضور تو جلسه این آزمون مهم هستن و درخواست لغو کنکور سراسری رو دارن .

اما متاسفانه تا این جای کار ، همین تعویق زمان برگزاری کنکور سراسری ، برنامه آموزشی همه دانشگاه ها به هم ریخته و امکان لغو کنکور اونم به این صورت و یک دفعه ای وجود نداره . چون الان خیلی از دانشگاه ها و رشته ها هستن که پذیرششون فقط از طریق کنکور انجام میشه و در صورت لغو کنکور سراسری ۹۹ طرح جایگزینی برای پذیرش دانشجو ندارن . از طرفی هم سرنوشت 10 درصد از داوطلبا که هدفشون قبولی تو رشته محلاییه که فقط از طریق کنکور پذیرش می کنه فقط و فقط با برگزاری کنکور سراسری مشخص میشه .

ولی با همه این موارد اینکه آیا کنکور لغو میشه یا باز هم به تعویق می افته به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا بستگی داره و تا زمانی که این ستاد به نتیجه برسه که آزمون سراسری برگزار نشه سازمان سنجش هم توانایی برگزاری این آزمون رو نداره .

 

 برای اطلاع از تمهیدات بهداشتی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور سراسری می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : تمهیدات بهداشتی سنجش برای برگزاری کنکور

 

طرح دو فوریت برای لغو کنکور سراسری ۹۹

همچنان داوطلبان زیادی خواستار تعویق مجدد و یا لغو کنکور سراسری 99 شدن برای همین طرح دوفوریتی برای این موضوع مطرح شده که تا هفته آینده نتیجه اون اعلام میشه . برای اطلاع از نتیجه این طرح دوفوریتی و اطلاع از تعویق و یا لغو کنکور سراسری پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام کنکور سراسری تحصیلیکو بشین تا به محض اینکه اطلاعیه ای در این خصوص صادر شد با خبر بشین .

 

به محض اینکه اطلاعیه ای در مورد تعویق و یا لغو کنکور سراسری ۹۹ اعلام بشه تو این مقاله اطلاع میدیم .

 

 با توجه به وضعیت پیش اومده به خاطر کرونا و امکان لغو کنکور سراسری پیشنهاد می کنیم حتما ثبت نام دانشگاه های بدون کنکور رو انجام بدین .

در ادامه بخوانید : 5 دلیل مهم برای ثبت نام بدون کنکور

 

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تمم سوالا و ابهامای شما در خصوص لغو کنکور سراسری پاسخ بدن .شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو با این کارشناسا در ارتباط باشین .

سوالات متداول

 

1- ✔️ در چه صورتی کنکور سراسری لغو میشه ؟

✔️ تصمیم نهایی برای لغو کنکور سراسری به تصمیم ستاد ملی مباره به کرونا بستگی داره که تو این مقاله توضیحات بیشتر داده شده .

2- ✔️ سازمان سنجش بری امنیت جان داوطلبا چه تمهیدات بهداشتی رو ایجاد کرده ؟

✔️ این سازمان حوزه های برگزاری آزمون رو زیاد کرده و تعداد روز های برگزاری آزمون رو از 3 به 4 روز افزایش داده که تو این مقاله به طور کامل توضیحات داده شده .

3- ✔️ در چه صورتی امکان تغییر در زمان برگزازی کنکور سراسری وجود داره ؟

✔️ تعویق زمان برگزاری کنکور فقط در دست ستاد ملی کروناست که اگه کنکور تعویق و یا لغو بشه تو این مقاله اطلاع میدیم .

منبع : لغو برگزاری کنکور ۹۹





:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: